Následující text může obsahovat spoilery. Pokud nemáte rádi spoilery a nechcete přijít o překvapení, tak již dále nečtěte!
- Mike Ambinder, který zastává pozici experimentálního psychologa ve Valve, minulý týden na konferenci GDC představil Portal 2 ovládaný pohybem očí pomocí speciální kamery. Jednalo se o experimentální build, ve finální hře tato možnost nebude. Eye tracking technologie je zatím drahá, ale v budoucnu se s podobnou technologií určitě setkáme v praxi.
- V přípravě je oficiální průvodce hrou Portal 2 Official Strategy Guide. Bude obsahovat to, co asi všichni tuší. Návody pro single player i kooperativní režim, názorné mapy, vše bez zbytečných větších spoilerů. Nejzajímavější bude ale druhá část, která bude obsahovat artworky z Portalu i Portalu 2 nebo rozhovory s tvůrci.
- Scénáristé Chet Falisek a Erik Wolpaw se rozpovídali na serveru The Telegraph o Portalu 2. Z nových informací stojí za zmínku, že Portal 2 bude rozdělen na 10 kapitol. Pokud si vzpomínáte na screenshot s pomalovanými zdmi, tak tyto malůvky má na svědomí Doug Rattmann. Na jeho skrýše jsme mohli narazit už v prvním díle. Novinkou ale je, že Rattmann nás sledoval v průběhu finálové bitvy. Malůvky na šesti panelech shrnují události prvního dílu. Zatím není známé, zda se tato postava objeví i v pokračování. Podle Wolpawa bude k dispozici nějaký dodatečný materiál mimo hru, který na to odpoví. Že by nějaký komix, nebo pokračování ARG?
- Rozhovor se stejnými vývojáři vyšel i na IGN. Opět zde je několik nových informací:
- Aperture Science byla založena za účelem výroby sprchových závěsů. Tato skutečnost se ve hře může, ale nemusí objevit.
- Valve se více zaměřilo na zvukovou stránku hry. Na té pracoval tým 9 lidí a v zdevastovaných laboratořích budeme moci slyšet i opice.
- Chell opět nebude mluvit.
- Některé z postav ve hře propůjčila hlas další celebrita. Stephen Merchant v roli Wheatleyho tedy nebude jediný.
- Říká vám něco jméno Kelly Bailey? Pokud ne, tak se jedná o člověka, který stojí za skvělým soundtrackem k celé sérii Half-Life, ale podílel se i na Portal soundtracku. Zajímavostí také je, že podle jeho obličeje byl vytvořen obličej Gordona Freemana z Half-Life 2. A proč o něm píšu? Objevily se informace, že Kelly před nějakou dobou odešel z Valve, což je určitě škoda. Zda pracoval i na hudbě k Portal 2 není známé.
- Poslední zpráva se týká achievementů. Ve Steam Community API jsem objevil achievementy k Portalu 2. Zajímavé jsou použitím zkrácených identifikátorů místo originálních názvů. Některé z nich jsou dost zajímavé a více naznačují podstatu samotných achievementů. Například Ship Overboard má klíč NO_BOAT. Že bychom se tedy nakonec Borealis nedočkali? Třeba najdeme jen prázdné kotviště, plány, nebo něco podobného. Achievement Lunacy má zase klíč SHOOT_THE_MOON. Půjde v místnosti s pokreslenými stěnami vidět přes díru ve stropě Měsíc?
Kelly Bailey opouští Valve? To je ale blbá zpráva, miluji jeho songy. No, třeba bude pracovat na volné noze a s Valve bude i nadále spolupracovat.
Jaspere, klobouk dolů. Zajímala by mě Tvoje profese. Čistý desing stránek, výborná čeština, skvělá znalost zdrojů. To není jen tak…
Dík 🙂 Aktuálně student v posledním tažení, obor Informatika a výpočetní technika, Informační systémy. Práce zatím žádná, sem tam nějaké weby. V červnu státnice a pak se uvidí…
Jaspere, tak doufám, že bude někdy příležitost Tě oslovit na něco komerčního a natolik zajímavýho, aby Tě to zaujalo. Aby se Ti tohle fanouškovské snažení taky nějak vrátilo.
Jaspere chceš být vývojář ?:D
Mohl bys jít jako špion do 2K Czech 😀
Nebo do EA Czech 😀
To už raději rovnou do Valve ne 😀
Klidně jen jestli se ti tam chce stěhovat a hlavně aby tě vzali 😀